SALAM PERJUANGAN

Rabu, 16 Mac 2011

Ya Allah.. tenangkanlah perasaan ku ini...

Entahla.. 
tetiba hatiku rasa resah gelisah pulak.. 
terkenang-kenang kisah yang lalu.....
diwaktu usiaku meningkat..
tapi apakah daya...
masa yg lalu xdapat dicarai ganti..
malah xboleh dijual beli..
hanyaku dapat dikenang..
untuk dijadikan panduan.
kadang kadang bagus jugak utk dikenangkn.. 
moga langkah yang akan disusun dikemudian hari 
lebih teratur dan berhati2..
tp tulah hakikatnya...
kekadang bukan sengaja nk di kenang2.. 
tp lintasan hati..
yang xboleh dipaksa..
juga xboleh memaksa..
namun...
setiap kali terlintas di hati... 
setiap kali tu lah rasa down dalam diri... 
setiap kali aku memulakan sesuatu..
semua xjadi..
ape yang nak dikatakan..
semua ada masalah..
tapi aku perlu tabah..
menghadapi masalah yg ditimpa..
kerana aku bukan mencipta masalah..
tapi aku yakin dan berani..
bahawa boleh menyelesaikan masalah.
kerana dengan masalah juga aku dapat
mematangkan diriku.
bak kata orang, "kita xboleh lari dari
melakukan masalah, tapi kita mesti berani
menyelsaikannya"
hanya DIA tempat aku bergantung
disetiap waktu...

Ya Allah...
tenagkanlah hati hambaMU ini
sepertimana hati Ya RASULULLAH
kekasihMU YA Allah.
Amin ya rabb.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Panduan Kehidupan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...