SALAM PERJUANGAN

Jumaat, 11 Mac 2011

HaTi DiA.


Aku
x pernah melihat,
tapi aku kerap
terbayang.
Aku
x pernah makan,
 tapi aku dapat
merasa.
Aku
x peranah menjamah,
tapi kadang2 aku
tersentuh.
Lalu..

Aku
mula melihat....
dengan mata hati
Ya Allah,
sungguh jernis hati dia.
Aku
mula merasa....
dengan rasa hati
Subhanallah,
sungguh manis lebih yang dijangka.
Aku
mula menghidu...
dengan deria bau
Alhamdulillah.
sungguh harum semerbak kasturi.
Aku
mula melafaz....
dengan kata hati
Allahuakbar,
sesungguhnya
suci murni hati dia.

Lalu..
Mulalah
aku menyentuh,
dengan cuitan hati
tanpa niat yang kotor..
tanpa segan dan silu...
MasyaAllah..
sungguh ajaib hati dia,
Aku mula mengenalinya.
semakin dekat aku mghampiri
semakin jauh dia melarikan diri
semakin bertambah aku merindui.
Astaqfirullah,
jauhkan aku dari hati yang lalai
aku inginkan hati yang setia
aku ingin menjaganya
dunia akhirat.
Amin.

 Dialah hati seorang insan yang bernama manusia:)
perahan otak : k'm'l h'fiz

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Panduan Kehidupan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...