SALAM PERJUANGAN

Selasa, 15 Mac 2011

23 TaHunku (Terimakasih)

بِسْــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

Bismillahir Rahmaanir Rahiim…

“dengan nama Allah yang Maha Pengasih, lagi Maha Penyayang”

alhamdulillah.. syukur kepada Allah.. kerna dengan rahmat dan nikmat NYA.. aku lahir ke dunia.. lahir dengan sempurna sifatnya.. dapat melihat bulan dan bintang.. bisa t’senyum.. dan ketawa..

sampai ke saat ini, aku mampu untuk b’nafas.. mampu untuk b’jalan.. mampu untuk b’kata kata.. mampu untuk melihat.. mampu untuk menghidu.. mampu untuk merasa.. dan mampu untuk m’dengar..

hari ini, genap 23 tahun aku hidup.. hidup d’kelilingi manusia2 yang tahu erti kehidupan.. kadang2, t’senyum.. kadang2, b’sedih.. kadang2, ketawa.. dan kadang2, menangis..

hujan ataupun panas.. setiap masa, manusia2 itu senantiasa b’sama dengan aku.. silih b’ganti memenuhi ruangan2 kosong yang sering kali wujud dalam bulatan kehidupan aku..

kini, aku mula mencari kehidupan sendiri.. mula belajar untuk berdikari.. cuba untuk membuat keputusan dalam setiap p’masalahan yang aku hadapi.. dan mulai b’sifat matang dalam setiap p’tuturan yang aku ucapkan..

pelbagai lukisan wajah2, telah aku lakarkan.. warna2 itu, kelihatan amat chantek.. kadang2, setiap kali aku memandangnya.. ianya bisa membuatkan aku, t’senyum sehingga t’nampak gigi dan gusi.. 

terima kasih, aku ucapkan.. kepada kamo2 yang sudi menerima aku.. dan menjadikan aku, sebahagian dalam kehidupan kamo.. walaupun ruangan itu kelihatan kecil, tetapi aku tetap berasa selesa berada d’situ..

"setiap saat, umor kita semakin meningkat.. tanggungjawab pom, mula b'tambah.. kadang2, kita tak mampu unutk menampung beban2 itu.. yang penting, cubalah yang t’baek.. yang t’baek untuk diri kita.. agar kita bisa t’senyum..TERIMAKASIH UMMY & ABI:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Panduan Kehidupan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...