SALAM PERJUANGAN

Rabu, 16 Mac 2011

Aku InGiN tErBaNg BeBaS

Aku ingin terbang bebas..

Bersama-sama saudaraku..
diawangan..
tapi..
 Apakan daya,
 Hidupku bagai ... 
Burung dalam sangkar...
Setiap hari diberi makan dan minum...
Walau aku dikurung..
bersangkar emas sekalipun...
namun aku tetap hidup...
x seperti burung yang lain...
 Aku ingin terbang tinggi... 


Tetapi,
 Aku tak mampu ...
 Karena adanya pembatas duniawi ...
 Aku ingin mencari kawan...
terbang bebas bersama2...


 Namun, 
Aku tak mampu lagi...
 Kerana adanya sangkar pembatas ...
yang berteknologi di zaman ini.. 
 Rasanya Aku ingin menghancurkan sangkar itu..
seperti mana bagai makanan.. 
yang aku hancurkan.. 


 Namun,
 Aku hanyalah makhluk kecil 
yang tak berdaya...
punya 2 kaki juga 2 sayap...
 
Hingga sekarang... 
Hidup ini...
hanya satu tujuan... 
satu matlamat...


inginku menemui..
 Tuhan ku yang abadi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Panduan Kehidupan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...