SALAM PERJUANGAN

Ahad, 20 Mac 2011

Salam Terakhir

 
Aku
sampaikan salam
buat kamo

Salam terakhir
salam teristimewa

Kepada kamo yang tersayang
Pada teman yang ku kenangkan
Pemergian ku ini tak dirancang
buat sementara
untuk perjuangan

Usah bertanya
mengapa aku mengucap
salam yang terakhir
kepada kamo

Bukan sengaja
aku berdemikian
tapi
Kerna waktu berputaran
Bimbang tak berkesempatan
melahirkan kerinduan
melahirkan kaseh sayang
terhadap kamo

Hakikatnya
setiap hari
aku merinduikan kamo
disaat aku bekerja
mahupun berjalan

Sebuah kenyataan
sudah terpaku dihati kecil aku
yang tidak berdaya
Hanya aku berserah padaNya
semoga orang yang aku sayangi
dilimpahi rahmatNYA selalu

KepadaNya jua
aku memohon keampunan
MelaluiNya jua
aku beri kemaafan Kepada kamo

Andainya
aku punya waktu
Masih aku ingin mengulangi semula
disaat indah
dizaman klasik
dialam persekolahan
bersama kamo

Tapi sayang
tak berkesempatan
buat sementara
kerna kesibukan waktu
yang selalu aku tempuhi

Abadikan saja
salam aku di ingatan
Semoga kamo
dimurahkan Rezeki

InsyaAllah
diizinkan waktu
Kita akan berjompa kembali
dihari yang amat mulia
Disuasana yang penuh bermakna

Aku setia bersama kamo
kerna kamo sebahagian
dalam hidup aku

 Aku bersyukur
padaMu Ya Allah
Ya Rahman dan Ya Rahim
kerna temukan aku
seseorang yang
aku cintai kerna 
agamaMU
Amin.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Panduan Kehidupan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...