SALAM PERJUANGAN

Rabu, 6 Julai 2011

TenTanG KamO :-)



Luahan kamo pada ku..
diawal perkenalan kita di ketika dahulu..
dizaman persekolahan...pada abab 2002..9thun kian bersemi..
suasana senja melindungin kenangan..memory clasic xpernah kulupakan...
sungguh..mencuit hati.. tergelak kecil2..
bila dimana mengenal coretan-coretan yg berlalu..
sejak tahun lamanya menjadi debuan rindu....
cinta moyet katakan..
tapi aku dan kamo xpernah bercinta..
dulu aku xtahu erti cinta...kini aku mula mencari cinta yg sebenarnya..
Cintaku padaMu Ya Allah..kernaMu aku cintakan dia..

Luahan kamo utkku lagi..

panjang lebar kamo bercerita kembali..menggamit memory kian kabur..
kini bersinar menjadi realiti..diawal pertemuan dibangku sekolah..
utusan surantan xpernah luntur..seminggu sekali ada sahaja dilaci..
angkara posman juga poswomen..

Luahan kamo padaku xhenti-henti..
talipon rumah menjadi magsa setiap hari..
kamo memaksa setipa kali...ada sahaja panggilan....untuk siapa?
namaku jua..
siapa?namaku juga.
siapa?ada-ada sahaja.

Talipon berbunyi pak saudara punya..
time sunyi suara panggilan ada..
pak saudara pening melihat rupanya..
suara dihubungi mula berkata..
bill talipon menigkat mendadak rupa...
angkara nombor yang xdisangka..
rupanya kamo memaksa-maksa..
bergayut entah..xmengikut masa...
sampai dahan mula binasa...
bak kata orang cinta monyet lah tuhhh..
tapi xtau bahasa..

Luahan kamo untukku seketika..
mengimbau kembali detik2 muda..
Ummy Ayah..selalu berkata..
belajar dahulu baru bercinta..
nenek juga xlupa berkata..
pada kamo cucunya yang dicinta.
tapi kamo masih berdegil kata.
malam tiba bergayut sahaja..
tiba hari terkantoi juga..
talipon berbunyi didepan keluarga..
ayah ummy juga nenek setia menyaksikan sahaja..
ahhh tengok sudah terkelu bibir kamo utuk berkata..
dalam talian aku terlupa...
akan diri kamo berdiam sahaja..
rupanya membisu xterkata..macam2 cerita..

wajah ummy mula berbicara..
berkata cukup!!! dengan bill yang mendadak..
rupanya aku, ummy kamo pun stop...
aku pun stop..belajar seperti biasa..
mencari kehidupan seperti biasa..
mana yangku pergi semuanya luarbiasa..
semuanya aku bisa..

Luahan kamo pada suratan bicara..
dari dulu banyak yg kamo simpan..
kini sekarang semua kamu hancurkan..
yang mana ada sahaja abang,
koyakkan setia dilupakan..
xlupa juga bila kamo mengimbas kembali..
dengan bacaan ayat2 bungawan..
ada sahaja gelak tawa kamo riangkan..
luahan kembali padaku kegembiran..

Luahan kamo menjadi senyuman..
buat diriku juga teman-teman..
dari dulu hingga sekarang..
sembilan tahun kukatakan..
lama tu..tapi bagiku hanya anugrah Tuhan..
bersemi berpisah ditakdirkan..
kita insan berusaha juga merancang..
apa yang penting sentiasa berdoa..
semoga dimakbulkan..InsyaAllah berkekalan.

Luahan kamo utukku simpan..
dari dulu ummy ayah juga nenek kamo sukar akan aku..
kini sekarang..bila lama menyepi...
mula berkata..
mana dia?
kenapa xdatang rumah?
semua persoalan tertanya2..
pada mereka yang sentiansa berharap..
tapi aku xpernah lupa akan harapan mereka semua..
semoga harapan menjadi kenyataan..
didepan mata mereka bertanya..
semoga selamat segalanya.

Luahan kamu setiap lebaran..
tiba ia menyentuh hati..
alunan azan..xhenti2..
mula menusuk kedalam hati..
memuji kebesaran Ilahi..
berhimpun sanak saudara meraikan syawal..
bermaaf-maafan xlupa diutamakn..
ziarah menziarahi amalan yang dilakukan..
mengeratkat ikatan persaudaraan..
semoga mendapat keredhai dari Tuhan..

1 syawal menjelang tiba..
aku mengziarahi pusara saudara...
terutama nenek yang sangat aku cintai..
selepas kesitu kesini..
rumah kamo aku mendekati..
meminta restu pertama ayah dan ummy..
untuk berkawan anaknya ini..
Alhamdulillah...harapan mereka merestui..
aku diamanah menjaga kamo..
semoga Allah merahmati hubungan kami..
hingga ke akhirat nanti InsyaAllah..

Luahan kamo rindukan kembali..
sekeluarga mencuit hati..gelagak aku akan hadiri..
buat insan yang aku kasihi...xlupa juga family ini..
sentiansa bersemi ke akhirat nanti..
semoga dimurahkan rezeki...
bahagia selalu dihati..
dengan cinta yang hakiki.

Luahan kamo mula mengakhiri..
dari dulu hingga sekarng berapa kali kita berdiri..???
tertanya hati...
jawabnya diri...
boleh kira dimana sahaja kita jumpai..
KFC bersama sahabat pertama kali..
itu pun xsengaja ditemui..
kalau dirancang kebanyakn xjadi..
macam2 alasan diberi..
mungkin itu tiada rezeki..
usah diungkit lagi..
perkara yang sudah pergi..
kini.
kembalikan suasana harmoni..
kerna kita sama2 dialam mengejar duniawi..
jangn lupa akhirat sentian diingati..
selalu berada didalam hati..
semoga kita diberkati
doa jngan dilupai..
kerna ia senjata mukmin..
diharap kita mendapat redha Ilahi..
Amin ya Rabbal Alamin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Panduan Kehidupan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...