SALAM PERJUANGAN

Jumaat, 1 Julai 2011

TemanKu 4


Assalamualaiku w.b.t.


Alhamdulillah..
teman ke-4 akan dihantar ke kampg,
teman ke-3 bakal mengganti nanti.
InsyaAllah moga dimurahkan rezeki
teman ke-2 akan dimiliki sebelum teman per-1 bersatu dihati.
Semoga Allah s.w.t. kekalkan dan
selamatkan kami dunia akhirat :)

Luahan kata2ku di wall facebook beberapa hari yang berlalu.... kini menjadi tanda tanya pada sesiapa yang membacanya..lagi-lagi sidia....

Kisahku bermula pada hari yang cerah..
suasana yang harmoni...
pelbagai warna ku mainkan..
menconteng ditempat kerja...



Teman ke-4 GTA BIKE BMX....
datangmu dari bisikan hati ku...
lamarku padamu dengan mahar RM280 CASH,..
hari ulang tahunmu disambut pada 12/12/2010..
bila setengah tahun aku penat berjalan....
mencari rezeki..
aku bersyukur padaMU Ya Ilahi..
kerna disihatkan aku juga temanku disetiap perjalananku kemana2 gerakan hati...
kini selama 6 bulan 12hari aku bersama teman ke-4..
yang akan aku hantarkan ke kampung utuk keluarga disana.. 
kerna temanku ke-3 
bakal mengganti disiang hari, 
utuk aku mencari rezeki, 
dimana sahaja bolehku pergi,
utuk mencari ketenangan abadi..
Ya Rabbal Izzati.



Kini teman ke-3,
aku mula merisik khabar...
mencari waktu yang sesuai..
untuk aku bersedia menghadapi segala dugaan dan cabaran hidup..
dengan pertolongan dariMU Ya Allah...
Doa sebagai senjata buat aku setiap masa...
nasihat dari saudara-maraku..
membuat aku sentiansan beringat disetiap waktu..
dengan kesibukan kerja...
kadang2 aku mula melupakan kehadirannya..
ia mungkin sesuatu yang aku cari..
yang hadirnya ku tak pasti...
tapi aku kian menanti.

Temanku ke-3..
kini hajatku sampai tiba..
membawa keluarga utuk melamarmu..
dengan bantuan sahabat baruku..
aku bersyukur padaMu Ya Allah..
kerna temui sahabat yang penyayang..
juga memahami diriku seorang budak kampung dari kelantan.

sahbatku dikenali sebagai Ustaz Din-art,
salah seorang pekerja di tempat kerjaku...
menjadi wali utuk temanku ke-3,
keluarga dikampung menyokong dengan pilihanku..

Alhamdulillah..
senyumanku..tak terhingga sampai ketinga..
hati tak terkata sampai leka..
makin ceria dengan pilihan yg aku tetapkan..
namun aku harap pada diriku..
jangan sampai aku melupakan diri sendiri..
diharap aku tidak jadi begitu..
aku ingin jadi begini..
aku mohon pada MU Ya Allah..
semoga selamatkanlah aku dalam apa jua keadaan..
dengan mainan duniawi yg penuh pancaroba.

Temanku  ke-3,
kumula menetap tarikh kita..
untuk kuambilmu jadi tenaga..
semoga perjalananku selamat segalanya
kau akan dironda-ronda..
untuk kumncari rezeki..
tak kira masa.

1July2011
persidangan berbicara..
dengan aku pada dia..
pertunanganku kian bermula..
dengan hantaran 1K sahaja..
deposit bank RM250 takala..
Yamaha Lagenda 115Z ELECTRIC..
kini kudamba.
InsyaAllah
moga dimurahkan rezeki teman ke-2 akan kumiliki ..
kerna ia satu misteri..
dulu ku cari nyaris diganti..
tapi itu semua pikiran yang tak pasti..

keluargaku ada berpesan..
nanti lah dahulu..
kerja belum pasti..
suatu hari nanti ..bila dah pasti..
pilihlah yang mana diperhati..
semoga dekat dihati..
apa jenama yang diminati.
itulah yang pasti..
benar lagi.

Targetku dihati..Myvi yangku nanti..
1.5cc lagi...ia adalah temanku ke-2 nanti..
sebelum teman per-1 bersatu dihati..




penjaga hatiku
Semoga Allah s.w.t. kekalkan dan
selamatkan perjalanan ku kedunia akhirat :) dengan teman2ku semua.
wassalam.

1 ulasan:

  1. Alhamdulillah..teman ke-3ku selamat diijab kabulkan malam tadi, selepas solat jumaat disahkan dia miliku :)

    BalasPadam

Panduan Kehidupan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...