SALAM PERJUANGAN

Ahad, 3 Julai 2011

JaTuh ChenTa di KeDai UmmY :-D


Setiap t/hari..
waktu jam pukul 1.00, time rehat aku di opiss... 
Ummy dikenali sebagai ibu angkatku di sebuah kedai berdekatan dgn tempat kerja.... 
time rehat bermula...
aku segera siapkn tugasan utk mengenyangkan laparku,
melegakan hausku.itu lah sesebuah kedai membesarkan diriku selama disitu..
entah bila aku bertahan..
semoga sentiansa dalam kebaikan dimurahkan rezeki dan cerio sokmo... 
disini aku nk kongsikan serba sedikit tentang diriku diwaktu itu... 
dari awal aku bekerja takut untuk kesitu kesini..
bila lame menetap disebuah bilik kecil yg di alas 3 biji kmputer juga diselit pelbagai2 fail...
dan dihiasi bermacam2 warna kehidupan..ia adalah my office,.. 
t/jwb mula bertambah...risiko akan melanda..
hanya diriku yg sedar xsedar menahan waktu yg pergi tanpa diketahui....
diriku makin berani utuk mengerti erti kehidupan dialam pekerjaan...
kedai Ummylah penawar kegembiraanku dikala kesedihan...
penghiburku diwaktu sepi...
pengobat diriku pabila kerinduan Ummy (ibu kandungku) dikampung juga family2 tercinta...
gambar kedaiku..sekadar kenangan ketika dikampung.

tiba aku di kedai ummy (ibu angkat)..
terlintas laksa laksam dikampog.
tapi..
ummy (ibu angkat)cukup paham runtin harianku..
Nes'o' ais kurang manis juga nasi putih + kari ayam + sayur bendi juga sayur lemak...
sebelom aku berehat dikerusi plastik yg bewarna merah..
kata2 ummy selalu aku dengari di benak telinga kiri dan kanan...." yang nak makan?" , " yang nak minum?".. emmm tersenyum aku pabila suara ummy (ibu angkatku) bertanya utk meminta Oder.. 
selepas selesai aku menjamun selera...
masa untuk aku membayar.. "yang makan ape tadi?" 
ermmm macam biasa mi.. jawabku dengan tersenyum..
lalu dihulur oleh ummy padaku buah tangan...epal, ad kalanya pisang..ada juga nanas xlupa juga jambu... senyuman aku xputus2...sampai tersangkut ke tinga..hehehe..
terima kasih ummy..jawabku sekali lagi.. 
selesai membayar..aku terus ke opiss tuk solat zohor.. 
itulah warna-warni kehidupan ku setiap hari....
sampai kehari ini..akulah pelanggan tetap dikedai ummy :) 
sekarang anak ummy yang perempuan pun dah tau runtin harianku ..hehehehe, 
oklah..setakat ni sahaja entri aku bt mlm ni... jumpa di entri akan datang.. wassalam. :) 


p/s : hidup kita sentiansa dalam keadaan ceria..dan selalu senyum pada seseorang yg memerlukan senyuman.. senyum jangan kata apa2.. semoga setiap hari kita ceria, bahagia, tenang dalam kebaikan InsyaAllah :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Panduan Kehidupan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...