SALAM PERJUANGAN

Ahad, 12 Jun 2011

Gelombang Merah Melanda Bukit Jalil..Kecewa!!! tapi ape2 pun TERBAEK!!!


ermmm...semalam aku sungguh penat...bukan pasal keje tapi..entah mybe diri aku sengaja buat2 penat kot...tapi memang betol2 penat....penat sngt2..ape2 pun malam ni aku nk kongsi nga korang semua...mklum la...lame x up to date blog.... sebelom ni..bukan aku hilang menyepi entah kemana...tapi dikongkong kesibukan keje.....huhuhuhu... ni aku nk cite la...perasaan terharu, suka, bangga, sedih, kecewa, geram, pedih, marah, bersyukur dll...semua aku alami...Semalam 11, June 2011, lepas magrib aku dipelawa seorg kawan dari johor...katanya  " piss jom pergi stdium Bukit Jalil.. ada "PERLAWANAN AKHIR PIALA FA 2011 TERENGGANU VS KELANTAN"


" bila dengar pelawaan itu...ape lagi aku trus bersiap sedia utk menggegarkan stadium bersama menyatukn semangat The Red Warriors di Bukit Jalil...disini juga aku gembira kerna frist time aku melangkah kesana..sebelom ni just tonton dalam astro aje...bila sampai di Stadium..bersyukur kerna aku selamat sampai....tiba sahaja permulaan bermula.. kiri kanan aku dipenuhi kicauan suara sorakan..lebih separuh stadium gelombang merah melanda..walau tidak sampai separuh stadium penyokong sang penyu..mereka masih bersemangat memberi sorakan....

Tiba gol pertama dimasukan oleh pasukan kelantan Mohd Nurul Azwan Roya (m-79), sorakan semangat The Red Warriors menggegarkan stadium Bukit Jalil..disini juga bulu romaku bersatu melaungkan sorakan semangat tersebut sungguh tersenyum jikalau sorakan para penyokong TRW, menjadikan Kelantan meraih  FA CUP 2011..




tapi sangat sedih kerna pada saat2 genting pemain Kelantan Mohd Daudsu Jamaluddin (gol sendiri m-98) memberi mata percuma kepada pasukan sang penyu,....pada saat terakhir pasukan sang penyu dari Terengganu menamatkan permainan dgn 1 mata dimasukan oleh Ahmad Nordin Alias (m-110..sangat2 kecewa...Rezeki kali ini berpihak pada pihak lawan (Terengganu)... ape2 pun permainan ini sungguh terbaek!!! kedua2 pasukan berjaya menentukan juara.



keseluruhannya dalam permainan kelantan dan terngganu setaraf. yang berbeza adalah semangat pemain dan penyokong. dalam hal ini kelantan banyak kelebihannya. paling ketara penyokong kelantan – fanatik gila………….dah macam penyokong brazil…….. 





kini FA CUP 2011, Dimiliki oleh Skuad Terengganu. (2-0)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Panduan Kehidupan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...