SALAM PERJUANGAN

Rabu, 28 Mac 2012

SenYuMaN uTuK KaMo SeMUA

Setiap ketika, aku p’lahan-lahan belajar untuk menjadi seorang insan yang baek....
tapi belom dapat mnjadi yang terbaek...
Alhmdulillah..aku dihadirkan kawan2 yg baek...
kini aku xakan putus asa utk mnjadi yang lebih baek...
kucoba untuk mengembirakan mereka2 yang berada d’samping aku..
supaya mereka2 itu berasa selesa,

setiap kali aku muncul dalam hidup2 nya…
kerna, k’munculan aku dalam kehidupan mereka2 itu…
kadang2, tanpa pengetahuan mereka…
bukan setiap waktu aku mampu untuk b’sama dengan mereka2 itu..
bila waktu sudah tiba, mereka2 itu pasti bakal meninggalkan aku…
masing2, meneruskan kehidupan masing2…
ada yang memilih untuk perjalanan yang panjang…
dan, ada juga yang memilih untuk perjalanan yang pendek..
ada yang memilih jalan ke kiri…
ada yang memilih jalan ke kanan…
dan ada juga, memilih jalan yang tengah…
selagi aku ada waktu, untuk aku b’sama dengan mereka2 itu…
selagi itulah, aku akan cuba untuk menghargainya…
dan cuba untuk mengembirakan mereka2 itu, selagi aku t’mampu…
hiasilah hari2 dalam kehidupan kita, dengan kenangan2 yang t’indah..
agar, bila kita duduk b’sendirian d’kala umor semakin senja…
kita mampu t’senyum…

tak kisahlah, walaupun waktu itu…
kita sudah tiada gigi lagi…
tapi, kita tetap mampu t’senyum…
t’senyum hingga t’nampak gusi…
 









Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Panduan Kehidupan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...