SALAM PERJUANGAN

Ahad, 22 Mei 2011

Bila ResaHku MelaNda Diri..


Malam tadi.... pulangku dari ofiss lewat menyiapkan kerja2 utk esok harinya..tapi semuanye tidak dapat aku laksanakan dengan tenang... pikiran mula bergelora..bagai ombak melanda menghempas pantai.. namun aku bertekad utuk keluar mencari ketenangan dengan tinggalnya aku pada kerja2 yg sukar aku laksanan. menyarung seluar jeans berbaju-T putih dgn sweater gelap....laju2 aku memandu bas 2 roda, aku mengelilingin bandar mencari tempat persinggahan utuk merehatkan sedikit tekanan... mencari kedai makan, area sini kedai mamat tersusun tapi bagi aku kurang sedikit kedai mamat..tiba2 terjumpa kedai melayu..mulalah berehat sebatang kara..dengan camera dan headphone sentiansa dipinggan..

Dengan pandangan aku pada menu di kedai..selera makan juga minum kenyang tiba2...

nasi ayam
nasi goreng kampong
nasi pattaya
nasi paprik
mee sup
mee goreng
roti canai
roti nan

semuanye xtau nk pilih...sebenarnyer perut pun dah kenyang.

datang pelayan, "gadis"
abag nak oder minum?

'macam biasa dik' jawab dalam hati....
ermm..jap erk..(selang semint) aku meminta...bagi saya air suam je..

wajah terkejut dari si gadis itu.
ok, makan?

aku just memusingkan kepala ..

ok abang...

tidak jauh gadis itu pergi aku melaung suara yg kuat..
dikkk!!!... bagi Nes ais satu.

ok.
(sambil berjalan mengambil oder pelnggan yg laen..)
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

terpandang aku pada TV kedai, sambil menonton cerita movie alien vs predator haha..best!!! tapi pikiran aku masih resah... terpaku aku dikedai itu dgn segelas air suam dan Nes-ais...genap 2 jam aku disitu..mengantuk mula datang..aku mula membayar lalu terus balik ke rumah... masuk bilik..terus ON kmputer.. Rodio IKIM.fm , FB, YM, TWITTER, juga BLOG, selalu aku on, setiap kali kmpter diON.

Dengan melihat kerja2 masih xberapa bnyak..sempat lagi aku bersmbag dgn bloggers, juga fan di FB...
tadi mata rasa mengantuk..tiba bila bersembag melalui laman sosial.. mula cerah kembali..tapi resahku semakin slow...beberapa mint..kerja2 aku kemaskn utuk pagi esok..xmau pikir aper2 lagi....aku cuci kaki dan mengambil air smbhyang...aku ditemani suara IKIM.FM...sehinggalah aku terlena tanpa tilam juga bantal mahupun selimut...sehinggalah ke fajar paginya...

beginilah bila dimana hatiku dilanda keresahan... tak pasti datang dari mana perginya pula tiba2... Alhamdulillah..bersyukur padaMU Ya Allah...kembalikan akan ketenangan padaku hambaMu yang hina ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Panduan Kehidupan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...